Rekordsalg av sesongkort

Avdelingsleder for marked og publikum, Peder Winsnes smiler ydmykt og fornøyd over salget av sesongkort som er gjort så langt.

Annonse:

«Over all forventning, og mer enn vi noen gang kunne drømt om!! Vi er kjempeglade, og ikke minst kjempeydmyke over responsen vi har fått fra vårt publikum på salget » kommenterer Winsnes, når vi presenterer salgstallene siden salgsstarten 1. desember.

Hvorfor er det over all forventning, og hvorfor har salget gått så bra?

For å svare på det siste først, så tror jeg vi har fått etablert et helhetlig arrangement og produkt rundt våre hjemmekamper som publikum forhåpentligvis har fått øynene opp for. Vi ønsker at våre 15 hjemmekamper skal være en festdag for bydelen, og det fotballinteresserte trønderske publikum. For at vi skal klare det, så må vi ha et helhetlig arrangement som frister til nye besøk. Kanskje har vi fått et lite gjennombrudd på området inneværende sesong? Og forhåpentligvis har dette ført til at flere har valgt å fornye sitt sesongkort på et tidlig tidspunkt enn tidligere sesonger. Samtidig som vi gledelig registrerer mange nye sesongkortinnehavere, helt fantastisk.

Hvorfor det er over all forventning er rett og slett så enkelt som at vi har knust alle tidligere salgstall hva OBOS ligaen gjelder med klar margin. Og det uten at vi er halvveis ut i desember. Vi ligger ikke langt bak tallene vi hadde i Eliteserien 2018 og 2019 på samme tidspunkt, noe som gjør oss veldig ydmyk, og ikke minst inspirerer oss til å jobbe på videre.

Sesongkort kjøpes her


Hva er ambisjonen for det videre salget, og hvilke triggere tror du kan fortsette fremgangen?

Får nesten svare på det siste spørsmålet først her også.

OBOS ligaen blir en attraktiv liga med mange tradisjonsrike klubber i 2024. Alle har vell fått med seg at Vålerengen blir et av lagene i OBOS ligaen neste år. Samtidig som Aalesund og Stabæk gikk ned, de trekker jo mye folk og kanskje spesielt her i Trondheim hvor det er mange studenter. Ta med at Lyn er tilbake, at Levanger for oss blir et lokalderby. Samt at tradisjonsrike klubber som Start, Moss, Sogndal, Kongsvinger, Bryne og Mjøndalen alle har appell og god supporterkultur.

Samtidig blir det spenneden å se hva Norsk Toppfotball og TV2 gjør med OBOS ligaen som produkt, og hvilke kampdager og tidspunkter OBOS ligaen blir lagt på.

Jeg tror det blir viktig at våre kamper blir stående alene uten konkurranse fra f. eks Eliteserien. Men at kampene er lagt på attraktive tidspunkt.

De viktigste triggerne for godt publikumsoppmøte er relevante motstandere, kamptidspunkt og været. Vi krysser fingrene for sjekk på alle tre punktene foran 2024 sesongen. Så må jeg jo til slutt selvsagt tørt legge til at egne profiler, og gode resultater trumfer det meste for godt publikumsoppmøte!!

Sesongkort kjøpes her

 

Ambisjonen videre må jo selvsagt bli å utvikle dette videre. Kommunisere at alle er velkommen på kamp, å at gå på kamp er å være en del av et fellesskap, i tillegg til å dele en opplevelse med noen du nødvendigvis ikke kjenner fra før, eller vet så mye om annet enn at vi er en del av noe felles som er et fotballaget og kampopplevelsen.

Får vi til det, i tillegg til å levere på dette, så tror jeg vi overgår det vi evt. setter som ambisjon.

Det som er sikkert, er at vi har skaffet oss et godt utgangspunkt med gode publikumsopplevelser med det salget vi har greid til nå. Dette er jeg sikker på vil smitte over til spiller og trenerteam også, og når den snøballen først begynner å rulle, da......

Annonse fra Obos-ligaen: